Lovely friday ;P



Det är dags för fredagsmys!!!

Nu ska jag äta min goda frulle och läsa en sida lr två från min nya bok (Super bra)
Sen ska jag fixa mej lite och springa ner på stan och möta upp annica och gå och kika lite :)

sen ska jag möta upp J. och gå på stan lite. sen blire hem och ha fredagsmys.
Tom kah gai står på matschemat idag.


Tom Kha Soppa 3-4 portioner 

1 påse Tom Kha Soup Mix
1 burk Coconut milk
4-6 dl vatten
2-3 kycklingfiléer, små tärningar
lite citron gräs och hackad chili
saft av en halv lemon

 TILLAGNING
Blanda Tom Kha soupmix, kokosmjölk och vatten.
Tillsätt kycklingfilé.

Låt koka tills kycklingen är genomkokt (ca 2-3 minuter).
Tips! En extra smakupplevelse blir det med färsk koriander i soppan,
och Santa Maria Fish Sauce för en kraftigare saltsmak.

Gör jasminris till och ha i soppan (det är det som är pricken över i:et)

Super gott och super enkelt!!!




› Jag granskar alla kommentarer så tänk på IP-nr, och vad ni skriver.
› Jag har ritat alla teckningar på bloggen om inte annat så står det att det inte är jag
› Jag vill inte ha någon reklam om det inte är döds spännande vilket jag inte tror.

Kommentarer

♥ sofie

mm va gott det där lät!! det måste jag verkligen prova på=) Ha en bra dag! Kramar

2009-06-12 @ 12:20:42
BLOGG: http://sofietagtstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?

Din mail:)

Din Adress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0