Laserkonisering

Nu tänker jag berätta ALLT för jag måste skriva av mej.

Kom till kvinnokliniken i falun vid halv 8 tiden. Fick riktigt sexiga sjukhuskläder såklart. "en sexig vit klänning, blå söt mössa. sexifa vita strumpor som gick upp till låren" man kände sig som redo för en utekväll på stan vill jag lova.

Fick sedan lägga mej på en säng och vila lite, de tog blodtryck (väldigt lågt) som vanligt. och sedan fick jag en alvedon, lugnande medel och en kanyl istoppad i armen, min vänstra arm är lite brunkansig färgad av alla stick jag fått snart.
Fick lite morfin. kände inte av nått tycker jag för jag var redan trött. avslappnad vart jag inte heller tror jag för jag ryckte till när klockan lät bara.

Sen skutsade dom in mej på sängen i mina sexiga underwears till operationssalen. De börja sätta in alla möjliga saker så man nästan kände sig uppstoppad. sen skulle jag få bedövningsspruta (skulle kännas som hos tandis sa dom) näee fy fan vad ont det gjorde INTE som hos tandis där är det en baggis. jag jåmade och hade mej fan vad ont det gjorde.
Sen så satte de på en liten tv jaha?? jaa då får jag se allt oxå?? tänkte: vill se? vill inte se? vill se? vill inte se?
det var endå lite coolt endå fick se en helt ny sida av mej jag aldrig har sett hehe.
Jaha sen började dom med det där lasergrejjset. det kändes att det vart varmt och konstigt på nått obehagligt sätt. kollade på tv:n igen. nu vare ingen vacker syn längre. man såg svart och blod och rök, och en röd lite plupp som åkte runt och hade sönder mej.
Det värsta nog att mojengen som höll upp allt eller vad man ska säga som sära på allt. klämde åt utan på ocg gjorde as ont, som om man ska dra upp en dragkedja och den råka fasstna i skinnet, så kändes det fasst på ett mer känsligt ställe som redan gjorde ont, började böla såklart, jag undviker och gråter för jag är väldigt känslig men när jag väl börjar då kan jag knappt sluta. då fick jag mer morfin och vart lite yr i bollen för en gång skull. Kunde slappna av igen och dom kunde fortsätta. sen var jag äntligen klar. när de tog bort allt så kändes det istället som om de tog ut allt jag hade i magen. Fyttade mej till uppvakningsrummet och sov som en stock sen. var två andra där också de gick före mej.
sen gick jag hem och sov :) har lite ont bara lite öm typ. Inge mer så det är skönt.

Drygt bara att göra det nu på sommaren. Man får ju inte bada. 4 veckor snyft. aja det är gjort ialla fall.

Och om jag måste göra det igen så vill jag bli sövd ialla fall.





Nu har jag bara neurologen kvar för att kolla mitt öga, och prata mina muskel/nevryckningar och värk jag fått.

Man lider av mkt nu...ibland känns det som man ska bryta ihop eller så tänker jag varför bryter jag inte ihop?

har haft så sjukt mkt fel och många akuta och sjukhusvisit nu så. och hälften av allt så vet dom inte fortfarande vad det är eller vad det beror på?


Får några år sen åkte jag in för det typ "bubblade" i bröstet på mej. trodde det var hjärtat. då visade det sig att ena lungan hade kolapsat nästan, det hade blivit luft hål. pneumothorax hette det. fick vara kvar en 2-3 dagar
Sen fick jag förra året bara sådär över en natt utslag över hela kroppen, tydligen ingen allergi eller nånting i kroppen. på HUD säger dom att det är eksem men jag tror att det kan vara nått annat men men. går där på behandling 3 gånger i veckan, utom nu på sommaren. har dessutom flimmer för ögonen så jag ser vitaprickar hela tiden, som man kollar in i en lampa och släcker den i mörkret så ser jag hela tiden sen har jag lock för öronen när jag anstränger mej, typ springer lr så.
Sen en dag när jag titta mej i spegeln var inte så längesen så hänger ena ögonlocket. tror jag har fått en stroke eller nått? åker in och blir kvar över natten dom kan inte hitta nått. sen dess har jag gjort massa undersökningar på nerver och muskler, blodprov och MRT magnetröntgen och massa men inte hitta nått?? och visst har det blivit bättre men det känns att det är fel och det hänger ibland, och har ont bakom ögat. och ibland är det jobbigt att sitta vid datorn osv.
sen nu det här med cellförändringarna och allt med laserkonisering och framtida undersökningar.
+ att jag går koll hos njurmottagning för jag läcker lite äggvita och blöder från njurarna och har lite grejjer i släkten så jag går där 1 gång per år.
+ hos ortopeden för mina leder som jag gjort sen jag var liten på regelbundna koller.

Jag undrar bara snart. när ska alla sjukhusvisiter ta slut?

tycker det är nog att jag går hos tandis säkert en 10-15 gånger per år för mina dåliga tänder.

Jaa nu har jag fått skriva ur mej =)
det vart en riktig ur-skriving. Jonas fyller 28 år idag :) så lite trevligt har de vart endå.
Var iväg med syster till blge på onoff och köpte nä värsting gamingtangentbord åt han :) han vart riktigt glad :)

Annars har dagen bara bestått av sömn och pillerätande. Ska ta nått lättsmällt nu sen försöka sova.
Är ganska trött även fast man sovit hela dagen nästan.



› Jag granskar alla kommentarer så tänk på IP-nr, och vad ni skriver.
› Jag har ritat alla teckningar på bloggen om inte annat så står det att det inte är jag
› Jag vill inte ha någon reklam om det inte är döds spännande vilket jag inte tror.

Kommentarer

♥ Eva (Normas mamma)

Hej! Oj va du har varit me om mycket o inte är äldre!!! Ja hoppas värkligen att de kommer gå bra me allt o att du får ett slut på sjukhusbesöken! Ja tycker du verkar vara en snäll o go tjej så ja hoppas för din skull! Ha de bäst o sov så mycket du vill! =) Ta hand om dig! Kram

2009-07-15 @ 18:37:25
BLOGG: http://fen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?

Din mail:)

Din Adress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0