Sovrum



Detta gjorde de på roomservice för ett tag sedan. åhh vill oxå göra.

Vadderad sänggavel

Om du vill designa dig en egen sänggavel så skaffar du först en träskiva (förslagsvis MDF) i den storlek som du vill ha det slutliga resultatet. Skär sedan till ett stycke i skum, cirka 10 till 15 cm tjock. Skumstycket limmar du fast på träskivan och klär sedan in hela gaveln i det tyg du bestämmer dig för. Res gaveln upp och fäst tyget på baksidan av träskivan med hjälp av häftpistol hela vägen runt. Tänk på att spänna tyget jämt över träskivan så det inte bildas fula rynkor. Börja fäst på ena sidan och jobba dig sedan över längs båda de andra sidorna samtidigt så man försiktigt håller tyget spänt. Vill du göra som Daniel Bergman och fästa knappar på sänggaveln så är det bra om du placera gaveln liggande på ett bord med den skumklädda sidan uppåt och träsidan nedåt. Tejpa upp ett kvadratmönster på tygsidan beroende på hur tätt sittande du vill ha knapparna och gör en markering där varje knapp ska sitta. Det kan vara lättare att ”sy” fast knapparna i träskivan om man använder en lång grov nål. Borra hål på undersidan med ett tunt borrhuvud och fäst varje knapp genom att dra igenom nålen ner på undersidan och knyt en knut samt häfta fast.



› Jag granskar alla kommentarer så tänk på IP-nr, och vad ni skriver.
› Jag har ritat alla teckningar på bloggen om inte annat så står det att det inte är jag
› Jag vill inte ha någon reklam om det inte är döds spännande vilket jag inte tror.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?

Din mail:)

Din Adress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0